Wednesday, March 27, 2013

Happy Easter

 
I wanted to wish everyone a Happy Easter. Easter sometimes is celebrated by having bright colored eggs. I hope we all can remember at this time our Savior who adds color and joy to our lives...Who makes it possible for us to be saved, from death and from sin.  The greatest love was expressed during this time of year...a love of a Father who gave His only son for us and a love of a Savior who was willing to die for us.  I am very  blessed to be here in England serving Heavenly Father. I think if I dedicate all of my life to His service it still won't be enough.  I hope this Easter season that each of us will focus on the atonement and try to understand it better. It can change our lives and help us find joy in this life. We are told that: "Men are that they may have joy"...and because of the sacrifice our Savior, we can find joy and peace in life if we but follow Him.
In Palestine when we greet each other on Easter morning we say: "Christ has risen!" and the person responding would say: "Indeed he has!" May we always remember that He indeed did walk out of that tomb and the tomb is indeed empty. And by that very act of walking out of the tomb, He gave us life. I hope you all will have a wonderful Easter Season.
 
أود أن أتمنى لكم عيداً سعيداً. نحتفل بهذا العيد عن طريق تلوين البيض بألوان براقة رائعة. علينا التذكر أن يسوع المسيح هو من يعطي حياتنا لوناً ويملؤها فرحاً. هو من يخلصنا من الموت والخطيئة. في هذا الوقت من السنة نتذكر أعظم أنواع الحب. حب أب ضحّى بابنه الوحيد من أجلنا وحب مخلص أعطى حياته من أجلنا. أنا سعيدة لكوني هنا في بريطانيا أخدم أبي السماوي. إن قضيت كل أيامي في خدمته لن يكون هذا كافياً. أتمنى أن نقضي هذا العيد بالتأمل في كفارة يسوع المسيح ومحاولة فهم ما فعله من أجلنا. الكفارة بإمكانها تغيير حياتنا ومساعدتنا على الحصول على السعادة في هذه الحياة. "وُجِد الناس ليسعدوا" وبسبب تضحية يسوع المسيح بإمكاننا ايجاد السعادة والسلام في هذه الحياة إن تبعناه. في فلسطين نقوم بتحية البعض في هذا العيد كالآتي "المسيح قام" والشخص الآخر يجيب: "حقاً قام". أتمنى أن نذكر دائماً بأنه حقاً قد قام وبأنه خرج من القبر وبأن القبر فارغ. وبخروجه من القبر أعطانا الحياة والأمل. أتمنى لكم عيداً سعيداً
 
 

 

No comments:

Post a Comment